Professionele kwaliteit ruw carbon wordt geweven in de Giant-fabriek met behulp van de meest geavanceerde engineering- en constructiemethoden. Continuous Fiber Technology voegt sterkte toe en minimaliseert gewicht.
Van buitencategorie beklimmingen tot vlakke wegen, deze racefiets op WorldTour-niveau is de keuze van de professional die allround prestaties zoekt. De geheel nieuwe TCR maakt gebruik van systeemintegratie en innovatieve constructiemethoden om een duidelijk voordeel te bieden.
BELANGRIJKSTE KENMERKEN
OPTIMALISATIE
Het frame, de wielen, cockpit en andere onderdelen zijn ontwikkeld, getest en geoptimaliseerd als één systeem. De gloednieuwe OverDrive Aero-technologie wordt gecombineerd met een Contact SLR AeroLight stuurpen en Contact SLR stuur voor interne kabelgeleiding, inclusief de topkap, kabels en afstandhouders, voor een meer aerodynamische en gebruiksvriendelijke opstelling.
WINNENDE EFFICIËNTIE
Dankzij de grotere stijfheid-gewichtsverhouding, nieuwe aerodynamische buisvormen en een lichter totaalgewicht, levert deze compromisloze racefiets explosieve acceleratie en onbuigzame trapstijfheid. Het resultaat is prestaties die het verschil maken op de momenten die tellen.
GEÏNTEGREERDE AERODYNAMICA
Alle buisvormen zijn ontworpen en ontwikkeld met behulp van Computational Fluid Dynamics (CFD) modellering en windtunneltesten. Van de afgeknotte ellipsvorm van de buizen tot een nieuw cockpitontwerp en componentintegratie, het komt allemaal neer op een gestroomlijnder profiel dat de algehele aerodynamische prestaties verbetert in vergelijking met de vorige generatie.
Eendelige mal
Een nieuwe constructietechniek maakt gebruik van één blaas (in tegenstelling tot drie in de vorige generatie) om een eendelige voordriehoek te creëren. Het resultaat is verminderd gewicht, zonder concessies te doen aan stijfheid of aerodynamische vormgeving.
Afgeknotte ellipsvormige buizen
Strategisch ontworpen luchtfoil secties in het frame en de voorvork, ontwikkeld via CFD en windtunneltesten, verbeteren de aerodynamische efficiëntie, waardoor de windweerstand wordt verminderd bij een breed scala aan hoeken vergeleken met traditionele druppelvormige buizen.
Interne kabelgeleiding
Frame/stuur/stuurpen hebben unieke kabelgeleiding voor een gestroomlijnd, uiterlijk en eenvoudigere instelbaarheid.
Full carbon voorvork
De Advanced SL-klasse voorvork heeft een symmetrisch ontwerp en aero-vormgeving, samen met integratie van schijfremmen en verhoogde bandenruimte tot 33mm. Dit nieuwe ontwerp maakt het lichter, stijver en aerodynamischer.
Aerodynamisch stuur en stuurpen
Lichtgewicht stuur en stuurpen hebben aero-vormgeving inclusief platte bovenkanten met verhoogde randen om rijders te helpen een stabiele aero-positie te behouden. Interne kabelgeleiding verbetert de aerodynamica terwijl eenvoudig instellen en aanpassen behouden blijft.
De D-vormige voorvorkbuis biedt een extreem aerodynamisch, eenvoudig te onderhouden systeem van intern gerouteerde rem- en derailleurkabels.
Geïntegreerde zadelpen
Speciaal ontworpen voor competitieve wegwedstrijden, en met verfijnde vorm en geïntegreerd ontwerp om gewicht te besparen. Het verbetert de aerodynamische prestaties en voegt wegverzachtende compliance toe.
Een oversized onderbuis en bovenbuis zorgen voor superieure laterale en torsiestijfheid aan de voorkant. De nauwkeurig ontworpen, rechthoekige onderbuis levert ongekende stuurprecisie en trapefficiëntie op.
Het oversized bottom bracket heeft een volledig geïntegreerd ontwerp van 86 mm breed. Symmetrische liggende vorken bieden extra stijfheid aan de aandrijfzijde en stabiliteit aan de niet-aandrijfzijde.
Ontwikkeld met Dynamic Balanced Lacing levert dit tubeless-ready WheelSystem superieure efficiëntie, comfort en controle in het meest gebruiksvriendelijke systeem.
Schijfremintegratie
Het frame en de voorvork zijn ontworpen met flat-mount schijfremtechnologie voor krachtige, consistente remprestaties onder alle omstandigheden.